Сиротюк Вячеслав Григорович

Директор ліцею,

заслужений працівник народної освіти УРСР

Народився 17 січня 1940 року в селі Софіївка Софіївського району Дніпропетровської області.

  • 1956 рік закінчив місцеву середню школу.
  • 1956 – 1961 роки – навчався в Криворізькому гірничорудному інституті за спеціальністю «Розробка родовищ корисних копалин». По закінченню інституту одержав кваліфікацію «Гірничий інженер».

Трудову біографію почав (на робітничих практиках) під час навчання в інституті, працював скреперистом та кріпильником. Після закінчення інституту, починаючи з 1961 року по 1972 рік включно, працював на посадах гірничого майстра, засту-пника начальника дільниці, начальника дільниці та заступника головного інже-нера шахти на криворізьких рудниках ім. Кірова та ім. Дзержинського, а також на Кіровському руднику комбінату «Апатит» Мурманської області.

З грудня 1972 року – на педагогічній роботі. Працював заступником директора з навчально-виробничої роботи Криворізького технікуму рудничної автоматики, заступником директора з навчально-виробничої частини середніх професійно-технічних училищ № 27 та № 29. В березні 1983 року був призначений на посаду директора професійно-технічного училища № 30, яке наказом № 141 Міністерства освіти і науки України від 19. 03. 2003 року було реорганізовано в Криворізький професійний гірничо-технологічний ліцей.

Педагог за покликанням, професіонал високого рівня, справжній ентузіаст, Вячеслав Сиротюк під час роботи в системі підготовки спеціалістів для гірничорудної промисловості проявив себе талановитим організатором та прихильником новаторського підходу до навчального процесу. Одним із найважливіших інноваційних проєктів, який Вячеслав Григорович впровадив у навчально-виробничий процес, є дуальна система підготовки кваліфікованих робітників, за якою ліцей співпрацює з великими промисловими підприємствами Кривбасу.

Стиль роботи Вячеслава Сиротюка базується на ґрунтовних знаннях, ініціативі та винахідливості, а також на притаманних йому лідерських здібностях. Велику увагу він приділяє комплектуванню високопрофесійного складу кадрів, вміє згуртувати педагогічний і учнівський колективи на виконання поставлених завдань. До того ж, він володіє справжнім хистом знаходити і окреслювати перспективи подальшого розвитку, йому властива виважена відповідальність при прийнятті стратегічних рішень.

Вячеслав Григорович активно спрямовує свою діяльність на оновлення змісту професійно-технічної освіти: веде роботу з переоснащення матеріально-технічної бази ліцею, комп’ютеризації навчального процесу та управлінської діяльності, у складних умовах сьогодення постійно вирішує проблему працевлаштування випускників.

Вячеслав Сиротюк користується беззаперечним авторитетом та повагою серед керівників провідних підприємств галузі, керівництва та мешканців Кривого Рогу, освітян області й України. Він завжди займав активну громадську позицію, був депутатом міськради чотирьох скликань поспіль.

За вагомі трудові здобутки та високі досягнення на педагогічній ниві Вячеслав Григорович Сиротюк був удостоєний багатьох нагород і почесних звань: нагрудний знак «Відмінник народної освіти УРСР» (1989 р.), почесне звання «Заслужений працівник народної освіти України» (1991 р.), Почесна Грамота Верховної Ради України «За особливі заслуги перед українським народом» (2010 р.), нагрудний знак «За вагомий внесок у розвиток професійної освіти» (2004 р.), нагрудний знак «Василь Сухомлинський» (2013 р.), Почесна Грамота Національної академії педагогічних наук України (2017 р.), нагрудний знак «За заслуги перед містом» I – III ступенів (2001 – 2009 рр.), грамоти і подяки Дніпропетровської ОДА, міської і районної рад та багато інших.

Сиротюк Вячеслав Григорович очолює Криворізький професійний гірничо-технологічний ліцей з 1983 року.
У своїй роботі користується Конституцією України, Законами України, актами Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України щодо освітньої галузі, наказами та розпорядженнями Міністерства освіти і науки України, іншими законодавчими та нормативно-правовими актами з питань освіти; законодавством про працю, правилами і нормами охорони і безпеки праці, правилами виробничої санітарії та пожежної безпеки.

Вячеслав Григорович – творчий, талановитий керівник, який вважає головною метою своєї діяльності становлення інноваційних освітніх моделей, популяризацію кращих педагогічних надбань у здійсненні освітнього процесу та духовного зростання здобувачів освіти. Основними
принципами його роботи є прозорість управлінських рішень, демократизм і гласність, дотримання академічних свобод, повага й турбота про всіх учасників освітнього процесу. Він активно застосовує інноваційні технології управління та освітнього менеджменту, сприяє формуванню корпоративної культури в педагогічному колективі ліцею та серед здобувачів освіти. До процесу прийняття рішень та їх розробки постійно залучає представників підприємств-роботодавців, учасників освітнього процесу.

Постійно працює над підвищенням власного професійного рівня та стимулює до професійного зростання та творчого самовдосконалення педагогічних працівників. Брав участь у наукових заходах: конференціях «Педагогічні умови формування конкурентоздатності майбутніх фахівців
гірничого профілю» (2018 р.), «Теоретико-методичні основи підготовки конкурентоздатних фахівців у контексті сучасного ринку праці» (2017, 2019 рр.), «Інноваційні моделі розвитку науково-методичної компетентності педагогів професійної і фахової передвищої освіти: досвід, проблеми, перспективи», «Інноваційні трансформації в сучасній освіті: виклики, реалії, стратегії», «Підготовка майстра виробничого навчання, викладача професійного навчання до впровадження в освітній процес інноваційних технологій», «Управління розвитком закладів професійної (професійно-технічної) освіти на засадах педагогічної логістики» (2021 р.), панорамному вебінарі «Забезпечення якості майбутніх фахівців електротехнічного профілю в навчально-практичних центрах» (2022 р.) та ін. Окрім того, у 2019 році пройшов стажування в підземних умовах ш. «Тернівська» АТ «Кривбасзалізрудком».

Сиротюк В.Г. ефективно впроваджує новаторські ідеї взаємодії з підприємствами-замовниками робітничих кадрів. Ним розроблено та запроваджено модель професійної підготовки фахівців з упровадженням елементів дуальної форми навчання, що охоплює напрями професійної орієнтації, формування організаційно-методичного забезпечення та моніторингу якості підготовки у закладі за участю представників підприємств-замовників робітничих кадрів.
Значну увагу приділяє впровадженню сучасних інформаційних та освітніх технологій. За його ініціативи в закладі створено електронну інформаційну систему внутрішнього документообігу, електронну бібліотеку з навчальними та навчально-методичними матеріалами, мобільний додаток доповненої реальності «AR KPGTL», 3d-моделі сучасного виробничого обладнання та 3d-фільми виробничих процесів «Будова та призначення колісної пари вантажного вагона», «Буріння шпурів за допомогою перфоратора YT-2», «Елементи залягання пластоподібних покладів і базові відомості про їх розкриття та підготовку», «Призначення та будова кузова
тепловозів 2ТЭ10М, ТГМ3», «Буріння шпурів за допомогою бурової установки Boomer S1D фірми Atlas Copco».

Вячеслав Григорович постійно працює над підвищенням власного професійного рівня, є  учасником методичної комісії гірничих дисциплін. Під його керівництвом не тільки розроблено сучасну навчальну літературу, а й упроваджено у підготовку майбутніх фахівців проєктні технології навчання, у рамках яких розроблено діючі макети: «Підземний бункерно-дозаторний
комплекс на базі ш. «Зоря» АТ «Кривбасзалізрудком»; «Навколоствольний двір підземного горизонту 1275 м ш. «Гвардійська» АТ «Кривбасзалізрудком»», «Фрагмент відкритої розробки залізної руди на базі кар’єру ПРАТ «Центральний гірничо-збагачувальний комбінат» (Глеюватські поклади), «Підземна гірнича дільниця з видобутку залізної руди ш. «Родина»
АТ «Кривбасзалізрудком»» та ін.

Пріоритетним напрямом його діяльності є забезпечення збалансованості професійних навичок здобувачів освіти з потребами ринку праці. Так, за його участю створено: підручники «Гірничі роботи», «Гірничо-прохідницькі машини і комплекси», навчальний посібник «Охорона праці в
гірничій галузі», термінологічний довідник для закладів професійної (професійно-технічної) освіти гірничого профілю, що отримали гриф Міністерства освіти і науки України; посібник «Історія розвитку гірничопрохідницької техніки», «Професійна компетентність фахівця через призму творчості», державні стандарти «Прохідник», на модульно-компетентнісній основі «Люковий (гірничі роботи)», «Машиніст електровоза (гірничі роботи)».

Розуміючи важливість реалізації наукових підходів в освітньому процесі, він мобілізує зусилля педагогічних працівників щодо реалізації завдань наукових досліджень на базі закладу та активно співпрацює з Національною академією педагогічних наук України, ДЗВО «Університет
менеджменту освіти», Криворізьким національним університетом, Криворізьким державним педагогічним університетом. Окрім того, сприяє професійній адаптації майбутніх педагогічних працівників. Щорічно в ліцеї організовує проходження практики студентами закладів вищої освіти. Окрім того, за його ініціативи у закладі постійно здійснюється підготовка фахівців
за наскрізними навчальними програмами, розробленими разом зі спеціалістами Криворізького гірничого коледжу, Криворізького гірничо-електромеханічного коледжу ДВНЗ «КНУ», Криворізького автотранспортного коледжу ДВНЗ «КНУ».

Вячеслав Григорович є професійним менеджером, здатним ставити і вирішувати колегіально стратегічні завдання, спрямовані на підвищення якості, престижності професійної (професійно-технічної) освіти та досягнення високих показників діяльності ліцею. Завдяки йому у закладі
створено дієву систему морального й матеріального стимулювання та заохочення до творчої, ефективної діяльності співробітників усіх категорій.

Він завжди підтримує ініціативи щодо вдосконалення якості освітнього середовища. Користується повагою серед соціальних партнерів закладу, педагогічного колективу, здобувачів освіти та їх батьків.